25/5

2011-05-25 @ 10:49:43
Går dagen rullade på helt okey, trotts att jag mådde illa och hade värdens huvudvärk näsan halva dagen. Menmen, bara att stå ut!

Började iallafall går dagen med att åka till stora totton i Hånick hos Mia, Började där att rida lilla gul, som va betydligt piggare igår. Red hnom lite i paddocken för Mia, tränade mest min egna balans och sits. Han fick med gå lång och låg för att stärcka ut benen, kroppen! Känndes som sitt vanliga ja och var fin! :)

Sedan efter red jag lilla Plexus, jag måste bara säga att han är helt klart favoriten. Mkt humör i denna herre, men gud vad fin han är ridmässigt när han väl släpper till och går fram!!! När jag började rida honom för ca 1,½ vecka sedan hade han stora problem med höger galoppen, då menar jag verkligen att han VÄGRa fatta höger, det gick verkligen inte. Mia hade prövat allt. Efter 1,½ veckan träning sitter nu höger galoppen helt, (peppar peppar ta i trä) han tar den från skritt och fram och från stilla stående. Så himla roligt! Har blivit en helt annan häst på så kort tid, han svarar fram, jobber genom hela kroppen! verkligen kanon kul! Så nu kommer jag mia mäter ner honom till ponny, så det blir lite tävlingar! :D

Red Sedan lilla Mixen, som faktiskt va lite traffsig från början (i munnen) men tror det var mkt missförstånd, att jag inte var tillräckligt tydlig. Gick iallafall kanon ett tag i traven, va avslappnad och fin utan att bli lång och för låg! :) Mia hoppade även upp något varv och red honom, gud va rörlig han är! :O finaste killen, så himla roligt att höra när människor tror på honom, inte bara ja själv! :)

Resten av kusarna fick faktiskt gå ut i skogen, busa. Hade mkt glada och pigga bushästar! :)

Idag blir det hoppträning på Sessan, sedan ska vi försöka filma Plexus och Mixen lite! :)

Ska nu rusa, mkt att hinna med! :)


Söt mixen, så otroligt social han är och mkt mkt söt! :')



Såret läker bra!! :)


Och sedan självklart måste ju bästaste Plexus få vara med på bild! Med lite mer muskler och lite mage bort, så mums vilken häst han kommer bli!! :)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?