Home sweet home..

2011-05-24 @ 10:31:13
Äntligen hemma efter en kanon helg! Trevligt folk och vilka kanon fina hästar!! och helt underbart i vilket läge stallet ligger i!! Som jag kanske inte sakt tidigare, så har jag vart i Nyköping hos Jannica (hoppstall). Verkligen kanon trevligt har det vart!! Men insåg ganska fort vid dag två, att mina 4-6 hästar jag rider och sköter varje dag va ingenting, gemfört med detta. 15 hästar, stort stall, mkt att göra! :) Men det va roligt!

Kom iallafall hem sent på söndag kväll, väldigt sent.. slocknade nästan direkt..

Upp och hoppa dagen efter, åkte med Peppy till kliniken igen, som tyvärr inte gick vägen..
Fräsch på rakt spår och böjt spår men reaktion på böjjning. Gick inte att sätta bedövande eller behandla han är alldeles för spruträdd, lill killen! :/ Så nu ska lill killen få galoppera iväg till de eviga gröna ägarna, finaste hjärteplutt<3

Åkte iallafall direkt till hånick för att få annat att tänka på, red där alla 3 hästarna! :)

Började med Plexus, som va gaaaaalet fin igår, jag bara satt och verkligen stor njöt!! bästa gången någonsin med honom, så hoppas det rullar på lika nu! :)

Red sedan lilla Mixen, som faktiskt skötte sig helt okey ändå.. Var ialafall riktigt fin på slutet! :)

Sedan va det lilla guls tur som inte alls va pigg idag, gick inte fram för 5 öre, så hoppade av och checkade honom, han va så hängig:( så han fick gå in i sin lilla box och vila..

Åkte sedan hem till mina egna stjärnor, Drutten och peach! :)

Drutten fick sig en borstning och massa morötter.

Peach fick komma ut och skritta och trava eftersom hon ska hopptränas idag! :) tävling i helgen, troligen! :D

Nä, nu ska jag rusa så jag hinner med allt, här kommer lite bilder från i helgen i Nyköping! :)












Hittade även en liten Krabat av jannicas hästar, som va sjuuukt lik lilla Mixen, nästan en kopia faktiskt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?