1/4-11

2011-04-01 @ 12:11:39
dagarna bara rullar iväg, hinner knappt med mig själv.. Blev så mkt att ta igen när man legat sjuk, är ännu inte riktigt frisk. Hostar som en tog, teppt i näsan och fortfarande lite feber. Men hästarna går iallafall någolunda som på rälls. Så länge matte orkar och gör rätt så är dom kanon!
Var in med Drutten på banan i onsdags, han va galet "på" men skötta sig galet bra, höll sig på mattan och sprang rent med mkt vilja, fart, duktig häst!

Peach har vart jätte fin och samlad på slutet, lite hård i munnen bara, så har jobbat mkt med att ställa, flytta och försöka få henne lösgjord. blir galet fin på slutet, känslan när jag ridit henne dom sista dagarna är faktiskt riktigt riktigt bra! Red henne på hack igår, för att få henne lite mer lång och låg, gick mkt mkt underlod från början, men genast när matte började angagera sig, rida med säta och ben och lätta lite i handen så sträckte hon istället ut sig.
super fin & lugn känsla där med och med bra tryck!

Mix har ju blivit en kelgris, jag kan inte annat än säga att jag gillar den hästen skarpt. Otroligt snäll kille, som verkligen vill väl. Har verkligen börjat få bättre kontakt med honom i ridningen, tycker vi känns mer samspelta, men mkt jobb kvar innan han är den toppenhäst jag vet att han kommer bli i rätt händer. Men så roligt att se att han går från klarhet till klarhet!

Pappa har åkt till Skottland, jg saknar honom redan som en tok, så tomt! Han har alltid vart som ett säkert kort för mig, hjälpt & stöttat mig i allt om det vart något. som när jag va sjuk tex. Men han kommer hem på söndag, så några dar får jag stå ut! :)

Idag blir det till att rida Isabella åt Moa. Sedan ska även Mix & drutten ut. Peach får en välförtjänt vilodag idag! :)
Moa Ö kommer hit efter skolan och hjälper mig, JIPPIE! :D

När nu ska jag rusa, uppdaterar mer senare.


Systers son David & vår hund Meja får stå för bilden idag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?