fredag

2011-04-15 @ 11:13:19
äntligen fredag. Bästa dagen på hela veckan, det betyder heeelg om bara någon timme.
Gårdagen började iallafall inte direkt så bra. Började med att sova över en hela timme. Men allt löste sig och jag vart faktiskt bara 20 mn sen till skolan, inte så farligt.

Hästarna går riktigt bra, Peach är piggare än någonsin bockar bara och är väldigt springig, så ska rida igenom hene riktigt idag på banan, känna på henne.

Drutten gör det han ska, springer som han itne gjort annat, ska gå provlopp imorgon, sedan lopp den 25 eller 28 om jag inte minns fel? ROLIGT! så hoppas han håller i sig nu, fortsätter utvecklas lika bra!

Peppy har faktiskt skött sig riktigt riktigt bra på slutet! :) Igr testade jag att sätta upp någon annan på honom, för att se hur han reagerade om det skulle bli samma "kamp" som det var för mig från början, men inte alls då! Försökte vända hem 2 gånger men verkligen inget mer, så han va kanonduktig faktiskt!:)

Mix min lilla bäbis kan man inte annat än säga att utvecklas, gud så duktig han är. En helt helt annan häst om man gemför med när han kommer. Red ut med honom själv, första gången över bron. Han va så himla söt. Han tyckte det va jätte läskigt. Men denna häst har verkligen inte nått dumt i huve eller ska testa eller göra något, han är så snäll.. Öronen stog rätt ut och benen lika så, gick jätte försiktigt över, sööt bäbis!

Idag blir det nog till att bara ta det lugnt, lunka ut i skogen mer pållarna, imorgon kommer helen och hälsar på peppy, roligt att se vad hon säger om honom, om han tänker sköta sig eller inte.

I helgen ska även lilla Mixen hoppas lite, så får se om det kommer nån film.
Nä nu ska jag rusa, uppdaterar mer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?