Godmorgon eller godlunch!

2011-04-15 @ 12:52:25
Har precis kommit hem från kliniken med glada besked! Missil hade ju fått griffelbenet (förmodligen avsparkat) en genomgående fraktur och sen massa småfrakturer som bildade ett spindelnät nästan.
Den genomgående frakturen är inte läkt men "spindelnätet" är nästan borta och veterinären tyckte att vi hade en mirakelhäst :')
Han tyckte vi skulle göra en liten liten fålle ute nu också så han inte bara behöver stå på box. Så dagen är räddad, vårat lilla troll kommer att bli bra igen :D


Pappa gav alla tre frukost imorsse (som alla andra dagar) och när jag sedan skulle ta ut dom sa han "ja gå ut du och kolla vad som hänt". Jag med hjärtat i halsgroppen började fantisera fram och tillbaka om att jag glömt stänga Texas boxdörr och han gått ut och ätit upp alla fodersäcker och kommer nu ligga i kolik..
Ne så jag sprang ut till stallet och där ser jag att lilla Solvei haft väldigt roligt inatt..hmmpf!

Hela mellanväggen mellan henne och Texas har hon slagit sönder..Och hur hon lyckades och varför hon gjort såhär fattar vi inte?!
Hon trivs ju inne, hon ligger ju på nätterna och har god aptit? Men hon brunstar just nu så de kanske är därför? Texas är ju faktiskt helt oemotståndlig och det förstår jag henne helt och hållet, haha!
Tur dom inte gjorde sig illa iaf! Nu blir det dubbelvägg ist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?