Matrix!

2011-04-13 @ 13:16:55
Tänkte ta och berätta lite om lilla Matrix jag hade förra sommaren, en häst som verkligen ligger mig varmt om hjärtat. Första gångerna jag satt på honom va han verkligen ingen häst för mig. Ingen framåt bjudning, ingen livsgnista direkt och leva i sin egna lilla "bubbla". Kom hem till mig och  efter ca 2 dagar. Visade sig att det var en heeelt annan häst.  Vilken framåt bjudning, vaken och med på notorna. En helt annan häst och jag vart kär! Han va ju trots allt till salu, så kom en ridskola från dalarna och provred, som vart helt fäst i honom, hade inte trott något annat, han är ju helt otrolig. Ägaren och jag vela mkt fram och tillbaks om vi skulle sälja eller om han skulle få stå kvar ett tag till och tränar och tävlas lite. Men efter mkt om och men så gick han igenom besiktiningen skulle dom få köpa honom, eftersom dom gav det vi begärde. Han gick igenom med lite "små skavanker" så 5 dagar efter kom Pernilla som hon hette, stallchefen på ridklubben och hämtade honom, vet känslan än idag hur krossad jag vart och hur jäkla mkt jag ångrade det. Absolut en häst som passar utmärkt i min ridning, modellen, allt! Lätt att vara efter klok!

För lite mer än en vecka sedan fick jag ett telefon samtal av Pernilla, Dom triv verkligen helt otroligt bra med honom. Är verkligen en riktigt bra & klok ridskola. I dags läge går han lektion en dag i veckan, en helgdag tränar beridarna honom, vilar två dagar och går u i skogen resten. Verkligen kanon!! Dom har inte streaast honom nå. Sedan är det ju en ridskola med mer tävlingsinriktning så hästarna tävlas av riktiga beridare. Känns jätte bra, att dom verkligen plockar fram honom. För han är ju så galet fin. Kan iallafall lov att om denna häst en vacker dag skulle bli tillsalu, jag skulle utan tveka köpa honom!! Rörde sig lika trevligt som han hoppade. Och en skäck, så han sticker ut otroligt! Fiinaste Matrix!<3

Roligt/bra att han trivs och att dem trivs med honom!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?