regn väder...

2011-04-03 @ 19:56:58
Usch vilket otroligt tråkigt väder det har vart idag.. Regnat i stort sätt hela dagen.. Tog mig trotts allt i kragen och gick ut och red hästarna.. Började med att mocka till alal hästarna,

körde sedan Drutten. Han var kalas fin idag. Kändes fräsch och låg på o ville verkligen springa men var ända lugn och sansad och rusade inte bara iväg, utan hade bra tryck!

Mix fick en vilo dag idag. Han har skött sig så otrolit bra på slutet så han kan gott o väl få vila en dag och tänka lite.
Finaste bäbisen! :)

Moa red Peach idag igen, hon är så jäkla snäll min ponny, man kan verkligen inte annat än älska henne, helt fantastisk!!

Jag red även peppy idag, som idag fick bli kallad röd fräsen... Fy i hela helve.. säger jag då bara..
Inte alls samma trevliga arbetsvilliga mjuka och fina grabb som igår..
Idag bestog ridpasset av att VÄGRA gå fram. finns nog inte en ändaste sak han inte gjorde med mig i sadeln.
Efter ca 2,½ timme, svätten spruta, hästen skumma av svett så fick jag hästen att gå framåt 20 meter, YES, vände på en gång innan han började igen. Faktiskt väldigt inponerad av mig själv som höll tålamodet uppe och vart aldrig arg. Trodde faktiskt helt seriöst jag skulle på tugga grus ett tag, vilken jäkla rodeo pålle, vill inte ens komma på tal om hur jäkla envis han är! Men han är mkt mkt söt! Hoppas på ett bättre ridpass imorgon, att allt har lagt sig.

Aja, säger då bara att ibland uppskattar man sina egna mega snälla ponnysar som inte rör en fena.
Nä, nu ska vi ine vara negativ. Alla hästarna har ju sina personligheter och det är dom som gör var och en så charmig. Imorgon ska jag hålla huvet högt och vara iskall.

Allt går bara man vill, inte ger upp!

nä, nu ska jag kila ner och duscha, släppa in hästarna. dom vill garanterat in i detta regn väder.
Även att världens bästapapps kommer hem igen, HAPPY! :')

Hoppas ni bloggläsare får en toppen söndag kväll!


En busig Peach får stå för bilden! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?