snöregn...

2011-04-08 @ 10:15:03
Dålig uppdatring på slutet, men mkt har hänt sedan sist. Har inte vart världens bästa väder dom 2 senaste dagarna..
Hagarna blir inte ett dugg roliga nu nä det börjar smälta, samtidigt regnar. Aja, har väl funkat ändå, fast man har väl inte direkt känt det hära jätte suget av att gå ut och rida. Men det har bara vart att bita ihop.

Måste börja med att säga att Drutten kvalade ju i onsdags. Alltså jag kan verkligen inte annat än gråta när jag ser den hästen springa, hans snabba utveckling. Det är helt galet. Han klarade kvalet, gick på en bra tid, han säkner sig för varje gång. Han har ju sån otrolig vilja! Ibland vll han lite för mkt än vad han har kapacietet för för dagen.
Men när allt klickar, vilken jäkla häst! Han är sååå dukig! :')

Peach har skrittas två dagar för hon har haft ett litet sår på bakbenet, va lite svälld. Idag ska hon få komma ut och skrittas och travas. Galet pigg va hon igår iallafall! Söt sessan!! Annar mår hon bra, hålls på att hård tränas till tävlings säsongen.

Peppy fick en väl förtjänt vilodag i onsdags och det fick jag ångra igår kan jag ju säga. Han var inte den trevligaste att få från gårdsplanen. kom iallafall ner för baken efter ett tag, men tog bara 1 sek så var vi uppe i backen igen.
Som tur va så har jag världens bästa granne som hjälpte mig. gick sedan lugnt och var jätte fin nästin till hela vägen, lite små testningar på vägen bara, me det accepterar jag, iallafall så länge han inte hålle rpå som han KAN göra. Han är ju så jäkla fin när han väl släpper, gör som han ska. Denna häst är expert på att tänka, man måste sätta honom i jobba hela tiden, en sekund man slappnar av och släpper allt, då är det kört. Men han blir verkligen bara bättre och bättre.

Var och hälsade på min älskade Isabella i onsdags. Åh, hon är ju bara för underbar. Man kan verkligen inget annat än älska den hästen. Hon bara stog och pussa på matte hela tiden, villa gosa. Sedan va hon ur söt när Moa red henne och jag gick brevid. Hon ville verkligen inte gå ifrån mig, sprang jag sprang hon, stanna jag stannade hon, sååå söt! Skrittade henne även lite för att känna på henne, fy i helskotta,vilket jobb jäntan har gjort med ponnyn. Högrest, mjuk, framåt och ja, hon va GALET FIN! Men måste faktiskt säga som Moa, ( rundbal=rundBella) haha! Han är "lite" små tjock, men det försvinner väl hoppas jag! Hon va iallafall kalas fin!

Sedan har vi ju lilla Mix, som bara går från klarhet & klarhet för varje dag som går. Han imponerar bara mer och mer i mina ögon. Va en tjej från Tierp igår och provred honom.  Va verkligen riktigt roligt att se honom från backen. Han är ju sååå fin! Hon förstog sig på honom riktigt bra, trots att han testade en hel del! genom att sticka, inte vilja gå fram helt och flyta ut. Hon tyckte han var mkt trevlig häst. Hon förklarade honom som "välriden svår häst" jag förstår precis hur hon menar. Han är väldigt välriden men inte den lättaste att förstå sig på. Men vilken jäkla häst han kommer bli. Håller tummarna på att det ick vägen iallafall, hon verkar verkligen kanon för honom, någon som verkligen förstår sig honom! Lill killen!<3

Så allt har väl rullat på någorlunda. Jag själv hoppas på att bli frisk snart. Känns i hela kroppen att jag blir trött för ingenting, orkar inte fullt ut. Det är ju inte bara jag som får lite för det, även dom stackars hästarna, vissa av dom behöver ju verkligen mer hjälp än dom andra. Men dom är ju för underbara som ställer upp och accepterar situvationen och gör det bästa. Nä nu ska jag rusa ut, börja dona lite innan det börjar snöa mer..


Perra & Drutten :)





Jag & Isabella i onsdags! :)






Moa & Finaste Bella!





helt otroligt vilken helt fantastisk ponny vi har i denna familj. Kan inte annat än bli tårögd, med tanke på allt hon lärt oss och andra, allt man fått av denna ponny, all kärlek, all lärodom, ja allt! ALLT ÄR SÅ UPPSKATTAT!
EN PÅ MILJONEN ÄR HON & HELT OTROLIG!<3



Kommentarer
Postat av: moarehn

min lilla bellis, hon är jue fööör underbar!!!<33

2011-04-08 @ 19:22:45     URL: http://moarehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?