Torsdagkväll!

2011-04-14 @ 22:32:25
Nu ikväll så körde jag Wilma till Tunalid eftersom hon rider lektion där varje torsdag.
Själv åkta jag ut till hällsäter där Frida var och skulle hjälpa henne och ta lite bilder på henne och Helio, Det slutade iaf med att jag också red honom. Han var otroligt stel och hade svårt att bära sig. bakdelen fick man jobba med hela tiden för anars försvann den och hästen lixom dog.

Men i slutet var han otroligt fin, så håller dom efter honom nu så kommer han bli kanoners :)!


En liten film när jag red honom, försökte öka galoppen och få mer liv i honom på långsidan i slutet, men de gick inge vidare. haha! Sen får man jobba honom med händerna ganska brett för han blir lätt i obalans, så det är verkligen ingen häst man kan sitta och åka på, här var det att hjälpa till med varenda liten muskel man själv hade i kroppen.. Men otroligt snäll och arbetsvillig häst!

Tog lite bilder när Frida red också, dom passar varandra så himla bra♥



När jag kom hem så tog jag in två lerbollar, borstade och la på dom innetäcken. Fy hur hagarna är nu alltså. Slask!
Imorgon ska vi åka till kliniken med Missil till klockan 11. Jag hoppas verkligen på det bästa, för hur skulle det vara att komma ut till stallet och vårat lilla trolls gnäggningar inte skulle möta oss. Ne det skulle inte funka! Så hoppas hoppas!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?