helgen

2011-04-04 @ 11:11:09
Mycket ha hänt, har inte hunnit med mycket annat än hästarna.  Min pojkvän har varit hemma över helgen också, så när jag haft en lucka över så har jag varit med honom!

Iaf så har helgen varit super bra, alla möjliga sorters känslor och jag har hunnit göra så otroligt mycket!
kameran har varit på laddning och sen har jag glömt batteriet så jag har bara bilder från iphonen som jag kan dela med mig av, men det går kanske lika bra ;)

Här kommer lite bilder från helgen, fredag-söndag!


I fredags så fick Texas nya skor och sen blev han masserad och behandlad med intraljud (hette de så?).
Sen hämtade jag Merethe då hon gjorde mig sällskap och red. Hon tog Texas och jag Solvei, Texas var riktigt på tårna och testade Merethe heeeela tiden och då hon inte heller var pigg så tyckte vi de var bäst att byta häst på hemvägen!
Solvei börjar bli så himla mycket finare i ridningen. förutom att vi ibland ligger i diket pga läskiga saker som postlådor, hus, traktorer, bussar och soptunnor. hahah, men det blir bättre och bättre det med!♥
Sen på kvällen så rakade vi av Solvei vinterpälsen, äntligen!



På lördagen så skulle Texas ch Solvei bara ridas lungt så då tog jag med mig min lillasyster ut till stallet.
Hon gick in i sadelkammaren och tillbaka kom hon med limegrönt set som hon ville ha då hon red Texas så de vara bara att klä på honom det, gullfisar.
Wilma kände sig för första gången sig väldigt säker på Texas rygg så vi fick även till en liten galopp när vi red ut.
Hon börjar bli så duktig min lillasyster.

Solvei blev inte alls svettig, hon som blir svettig annars av att bara skrittas. Men icke, är så himla glad över att hon var så snäll att raka av vinterpälsen på. lite killig var hon men det gick!

På kvällen drog jag hem till min pojkvän, och sen på kvällen åkte vi på fest..




På söndagen så körde jag in Texas till tunalid där tunacupen pågick. Therese och Texas skulle hoppa 70cm och jag tror att jag var mer nervös än vad dom var, iaf så tävlade Therese i juniorklassen där hon var yngst av alla.
Dom red en kanonrunda och min puls låg på max heeela tiden, fy.
Dom slutade iaf på en välförtjänt 2:a plats och jag är sååå stolt över både Therse och Texas♥

Väl hemma så fixade jag stallet och sen lämnade bilen till Fredrik som körde hem mig och sen åkte tillbaka till Falun. Sen hade jag en liten lucka innan jag skulle ut till stallet igen så då drog jag med mamma till gymet och körde två pass (bodyattack och core) sen när jag kom hem så gick jag ut till stallet igen, tog en barbackatur på Solvei och ja nu är det månadg och jag har ont i varenda liten muskel och jag gruvar mig inför att rida Solvei sen!
Texas ska på Tunalid på lektion iaf, som tur är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?