våren är här!

2011-04-17 @ 18:51:43
Helgen har vart heelt underbar!! Och vilket fantastiskt väder och vilka fantastiska hästar!

I helgen har Pappys ägare vart här och hälsat på och han skötte sig faktiskt helt okey! :) Va iallafall jätte mjuk och lugn på banan och med på noterna, lite bekväm för inner skänkeln men gick väl ann! :) Så han har skött sig!

Mix har blivit longerad och hoppad i helgen. Han är så jäääkla snygg, så jag håller på smälter. Hoppade mig ur sadel flera gånger! och longerade gjorde vi så han skulle få sträcka ut på benen oc röra sig fritt utan någon belastning dagen efter hoppningen.

Drutten gick provlopp i lördags och skötte sig riktigt riktigt bra, inte hans bästa gång. Men han höll sig på benen och det va ett bra lopp för honom ändå, när man ser det som tränings syfte! Så han var kanon!

Peach har gått ut i helgen och sedan ridit lite markarbeta på banan, idag! Hon kändes verkligen fin idag, med tanke på blåsten och inte hoppat på ett tag så trodde jag faktiskt hon skulle vara mk mkt mer på tå än vad hon var. Va fint med på hjälperna och inte alls så studsig som hon brukar. Va även jätte fin dressyr mässigt när jag red fram och travade av. Kändes verkligen kanon! super roligt att komma igång riktigt nu med träning!

Imorgon kommer en familj från sundsvall och provar Mixen, så hoppas han håller sig på mattan nu, sla bli spännande att se. Men börjar faktiskt tvivla ganska stort nu på om jag verkligen kommer kunna sälja honom, han är ju såå fin!

Aja.. Nu blir det umgås med Moa innan hon ska ta en promenad hem och då blir det en varm dusch och sedan mys framför tv!

Hoppas ni läsare också haft en kanon helg! :)

Från dagens ridpass när jag & peach små skuttar! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?