Yes, det går framåt!

2011-04-04 @ 22:35:29
Dagen har vart underbar, fast lite stressig.. Började iallafall med att åka till Hassela och kikade på en 1 åring.
Va inte direkt kärlek vid första ögonkastet, men en söt liten bäbis! 2 åringen han hade tillsalu va mkt snyggare! ^^
Aja, märks väl vad som händer..

Kom hem och red då Peppy på en gång, Röd fräsen som jag kallade honom igår. Redan idag när jag skulle sitta upp började han testa, genom att flyga i luften och stegra. Gick fort innan han insåg att han inte skulle få som han ville. Red en bra bit, hästen va galet fin. Vart så himla paff eftersom han va så snäll & fin, visst ja... På hem vägen började, när vi NÄSTAn va hemma...Men denna gång tog det faktiskt inte 2,½ timme.. Utan kanske bara 10 min. Så det börjar ju ta sig! :D

Efter ha masserat Pappy red jag peach. Jag blir så galet bort skämd och imponerad av min ponny..
Sjukt vilken bra känsla jag har fått när jag rider henne. Var lite fast i handen, låg på. Så tränade mkt på att lägga ner henne, lägga upp henne i formen, flyttade henne. och mkt tempoväxlingar. det är sjukt vilken känsla jag får nu när hon samlar, känner verkligen hur hon sätter under sig när man tar tillbaks henne, så härlig känsla!

Avslutade dagen med att longerade Mix, som INTE var arbets villig från början. han ville bara slita/sticka till dom andra hästarna och var jätte ofokuserad. Vart till sist iallafall av med lite energi och var då duktig och lyssnade och fokuserade på mig. Så bäbis var duktig!

Drutten fick en vilodag, eftersom han ska gå kval på onsdag, så nu håller vi tummarna! :)

Imorgon blir det peppys tur att gå på longer linan, så han får avbelasta benen lite.
Peach ska ut och träna galopp intervaller! :')
Mix ska ridas, hur har jag inte riktigt bestämt ännu.
Drutten skaf å en skritt/travtur, massage innan starten på onsdag! :)

Nä nu ska jag kila ut och släcka lampan i stallet, blöta foder tills imorgon bitti.

Lilla Mixen börjar allt få lite muskler, bli lite mer häst. Men mkt kvar men är på god väg, bäbis! :')


så här såg pållen ut ibörjan av passet, ville helst bara springa ifrån matte till dom andra pållarna, haha buse!



Efter ha fått av lite energi slappnade han av, vart mer fokuserad på matte och skötte sig super! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?