Alla dessa bett...

2011-02-23 @ 12:08:20

Idag har ju upptäkt något jag faktiskt inte vart med om tidigare... Hur människor har åsikter om alla dessa olika bett.. Alla människor har olika åsikter, tänker helt olika. Och har idag läst en hel del som är helt emot pessoabettet.  Enligt min åsikt så om man kan rida, använder bettet på rätt sätt, så kan man i stort sätt använda vilket bett som helst. Varför byta så länge hästen/ryttaren trivs med det? Hästen ägare/ryttare känne rnog sin egen häst bäst, vet nog vad hästen trivs bäst med! Jag tänker iallafall fortsätta gå på min egen erfarenhet/känsla och gra det som känns bäst för mig& hästen. Men självklart tror jag inte att bettsla upp hästen löser ens problem om den är pigg eller stel, då får man ju bara hitta övningar som löser det,hjälper en. Och man få ju självklart räkna med att allt inte händer på en gång, det tar sin tid!

Nä idag blir det till att köra Drutten, ska rida ut på min Prinsessa med Moa & bella, super mysigt ska det bli! :)




Jag & Zajsa sommaren-10, red henne åt min kusin ett tag, då hon hade väldigt problem att komma från gården.
Otrolit fin häst! :)
JAG VILL HA SOMMAR!!!


Kommentarer
Postat av: Troyadriana

You will be hearing from me soon. Thanks

2011-06-02 @ 15:13:34     URL: http://troyadriana.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?