alla hästar ridna...

2011-02-23 @ 21:35:55

Otroligt trött, väldigt lite ork i kroppen. Men stog ut in i det sista. Började med att mocka stallet, red sedan Peach, som va galet pigg idag. Vägrade lyssna på matte, ville helst bara studsa,tönta för saker.. Flyttade mkt, ställde mkt, så hon fick annat att tänka på, försökte rida henne väldigt lågt och avslappnat med tanke på att hon blir så spänd och på tårna när hon blir pigg. Tränade mkt tempoväxlingar, hon svarade riktigt fint på hjälperna.  Var faktiskt jätte fin på slutet, men energi va kvar, men hade mer fokus på mig.

Red sedan min andra lilla ponny Isabella åt Moa idag. Som det var ett tag sedan jag red. Rider henne ibland åt Moa för att rida igenom henne eller när hon åker bort och inte hinner.. Idag var det verkligen ingenting att rida igenom.. Satt och red henne på lillfingrarna, ställde fint åt båda hållen. Galoppen va helt fantastikt. Så länge jag var stadig i sätet, bara lätt tryck med benen, så bara rullade hon på i sama jämna galopp, hade svin bra tryck.
Kanon känsla verkligen! SÅ roligt!! Mkt mer ork, mkt mer muskler. Sånt otroligt bra jobb Moa gjort, matte är såå stolt! :)

Var sedan upp till Drutten/Bror och red dom, som va galet pigg i dag, var på tåna... Jobbade mest med att bara få dom lugn, att dem var med på notorna. Väldigt spänd, men vart väldigt lugn och fin och skrittade rent på slutet..
Höll även på att frysa sönder.. Så vart ca 45 min skritt tur, lite trav... det känns ju som vi bor på nordpolen..

Nä nu ska jag krypa ner i sängen och värma mig, så jag tinar upp.. Imorgon blir det snö bus med hästarna, det har jag bestämt.. Hästarna måste ju oxså få busa ibland, inte bara gå strikt på tygeln hela tiden! :)



Thihi, jag & galen ponnyn Peach, ute på sommarbus! :')




                                                            

 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?