Kvällspass i dressyr

2011-02-22 @ 22:42:45
Ja som ni läste innan så har Merethe hoppat upp på Texas rygg ikväll och kört ett riktigt dressyrpass.
Jag vet inte när Texas gick ett riktigt dressyrpass senast, i höstas kanske? Det har ju mest varit kondition och skogsridning +körning nu i vinter. Och det var inte så jätte länge sedan vi började hoppa med honom igen heller.

Iallafall innan jag åkte iväg till ridhuset så skulle jag packa alla saker och vad finns inte på sin krok?! -Jo tränset. Ringde till Frida och frågade om hon kunde kolla upp om de var på Tuna och hennes mamma som var på tuna just då hittade det! Så jag fick plocka ihop ett litet provisorikst träns till lille Texas idag, men de gick lika bra.

Iallafall så har jag alltid haft det svårt i höger pga låsningar i ryggen och div. saker och otur nog så har även Texas det också svårt i höger så där har Merethe försökt nöta lite idag speciellt i galoppen, han behöver också lite mer uppfostran och det jobbar vi på hela tiden, dagligen!
På slutet gick han så otroligt super mega fint att jag trodde jag skulle smälta! Vilken häst jag har egentligen, vilket ämne, med rätt ryttare så kommer de där gå långt.
Har aldrig sett Texas tidigare gå så otroligt fint som han gjorde ikväll och då har haft ett låångt uppehåll med dressyrträningen, lill bäbis♥

Visst, jag tränar väldigt mycket 'grunder' i skogen också gör skänklvikningar, öppna, sluta osv. Men aldrig riktigt dressyr på en bana eller i ridhus. Det var väldigt länge sedan så de var på tiden att börja få igång det också!

Merethe laddade upp så många bilder från idag på Texas så jag får lov att bjuda på en annan

Älskade ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?