Premiär tur på Solvei.

2011-02-23 @ 16:40:56
Åå vad skönt väder de är ute, lite kallt men solen värmer så skönt. Riktigt typiskt fjällväder!
Tog iallafall med mig min lillasyster ut till stallet och red.
Jag sadlade på Solvei för första gången och Wilma red barbacka på Missil. Jag kände på Solvei hur hon var i ridningen osv och där är det mer att jobba med än vad jag trodde.. Men vi tar ett steg i taget. Så det första steget får bli kondition och massa uppfostran!

Solvei fick låna en sadel jag hade hemma idag då hon inte fått sin än, den låg inte direkt super så jag hoppas dom kommer med hennes sadel idag!


Här är lite bilder från idag




Säkerhetsvästen åkte på idag då jag aldrig tidigare suttit på Solvei. Egentligen är det dumt att jag inte alltid har den på mig då jag rider, men jag väll helt enkelt en lat och bekväm människa när det kommer till den saken.. haha! Men idag kände jag mig som ett gott exempel till mina mindre syskon iaf.

Texas tog jag bara en skritt tur med barbacka idag. Han har gått bra hårt nu i flera dagar så han fick ta det lungt. Han var han som en gummisnodd efter igår så det var väldigt kul att ställa, flytta och forma honom i skritt, det gick nästan göra hur man ville. Älskade Ponny!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Säkerhetsvästen borde du som sagt ha jämt!! Tänk på vad som hände din gamla moster..Kul att läsa om dina hästar,synd bara att det är så långt mellan oss-had anlitat dig till Reka annars! Kram

2011-02-23 @ 18:16:56     URL: http://lillaappelkulla.blogg.se/
Postat av: josefine

Finfin blogg! :) Och hon är så söt Peach!

2011-02-25 @ 21:11:44     URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?