byt lånas ponny

2011-02-24 @ 20:07:33
Har inte vart min dag idag.. Otroligt slut i hela kroppen, huvudet är inte med för 5 öre.. Mockade iallafall, gjorde klart stallet i morse, trodde redan då att jag skulle falla ihop.. Gick in och fick i mig en halv macka, en alvedon, sov sedan en stund till. Gick sedan upp, kände mig lite piggare. Gick sedan ut och red, Clara & jag bytte häst idag, då hon ville att jag skulle känna på henne lilla ponny Dog, han kändes super fin, mjuk,följsam.. Men lyssnade lite dåligt på förhållningarn, men annars fin! Hade en lång diskution om sitsen. Då jag skällde lit epå tjejerna att rida med hela benen/stjärten, sluta peka pinoccio.. Slutade med att Clara vart irriterad och strejka till hon fattade, vi kunde då rida vidare x) hahha, roligt/bra att dom vill lära sig! :)

Var sedan in och vilade, vaknade för en stund sedan. kände smällen jag fått tillbaks, skulle verkligen inte ha ridit idag. krppen är helt lam.. Men nu tag imorgon, måste ta och pigga till mig nu, för imorgon är det ju helg, det innebär träningar!! Både till att rida själv, ha för andra! :)

Måste även säga att jag fattar verkligen inte hur vissa människor kan behandla sina hästar, så som dom gör..
Det är helt jävla otroligt, vad oskyldiga djur blir lidande för så mkt.. Om man inte ens orkar ge hästarna sina mat eller vaeen, varför ska man då ha djur för?!?! En dag hoppas jag faktiskt att du blir straffad/plågad på ett lika dant sätt som dina stackars hästar har. Du borde fan inte på ha djur!

Hade jag vart miljonär,jag hade garanterat hjälpt dessa oskyldiga djur!
Det visar ju egentligen bara vad vi människor värderar olika här i världen,tyvärr...

Nä nu måste jag kila iväg, ringa Veronica som hade ringt..


Doggis & Jag på prisutdelningen i kilafors första lc, avd B, nolla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?