Tillökning i stallet

2011-02-20 @ 21:12:45
Idag var dagen jag väntat på i en hel vecka! Hämtade en ny liten häst i Hudiksvall idag.
Ett 5årigt fux sto som inte gjort speciellt mycket. Solvei har också fyra vita strumpor och två virvlar i pannan..haha! Vi får väll se hur det kommer sluta, fast det ska nog bli häst av henne också. Texas har redan gått och kärat ner sig i henne, kan inte slita sig från henne alls. Solvei kommer att vara mitt lilla projekt de närmsat månaderna, längtar redan ut till stallet.
När jag hade hämtat hem Solvei och hon hade fått stadgat sig lite och jag såg att de var okej i hagen så kom Therese hem till mig. Vi packade in Texas och alla ridsaker i transporten och åkte iväg till ridhuset!
Först trodde jag att vi skulle få vända utanför ridhuset då jag inte fick upp den förbaskade porten, men efter 15minuters envishet så fick jag äntligen upp den och Therese kunde rida.
Jag körde mycket lydnad och komunikation med dom två och det såg verkligen super ut.
När vi kom hem så hjälpte Thessan mig att kvälla alla tre innan hon åkte hem snäll som hon är, fick även en chokladkaka i Alla ♥-ans dag present i efterskott söt som hon är :')
Jag älskar verkligen när det är lite fart i stallet, det är sååå mysigt!




(Bilderna är Sarahs, Solveis ägares) Supergoa Solvei, som en oslipad diamant :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?