Men nu ni..

2011-02-23 @ 22:40:56
Visste ni att man får tävla med med luva på tröjan/jackan på lokal nivå i hoppning nu?!

Själv tycker jag att det är ganska bra för på lokal nivå så finns det många som fortfarande inte är så jätte vana att vara ute och tävla och då är det en sak mindre att hålla koll på. Om deras tröja eller jacka har luva eller inte. Sen kanske dom har en favorit tröja som är typ rosa eller grön som matchar deras outfit jätte fint som dom vill använda men som de är luva på. Sen tycker inte jag att det är super viktigt att se snygg ut på lokalnivå, tänk på alla som startar sin karriär redan där?! men säkerheten kan man ju alltid ha i åtanke!

Själv tycker jag att det är skönt att ha bara tröja istället för kavaj när jag tävlar på lokal nivå men jag kommer nog inte dra nytta av detta.
När jag tränar så har de hänt flera ggr att jag har en luvtröja men jag tycker bara att det blir jobbigt i längden då luvan slår upp mot hjälmen gång på gång, så nej inga luvtröjor på lokal nivå för mig!


Vad tycker ni om detta? Bra/dåligt?


Kommentarer
Postat av: Anna

Regeln om luva har med säkerheten att göra. Trillar du av kan luvan fastna och ryttaren blir kvävd. Så jag tycker det är synd att de backar i säkerhetstänkandet på lokal nivå.

2011-02-24 @ 12:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?