dagarna bara rullar iväg..

2011-03-28 @ 20:23:37
Uscha, vad tiden går fort på dagarna.. Jag önska jag hade mkt mkt mer tid, finns så himla mkt man skulle behöva göra mer under en dag, finns saker som måste göras som inte bara har med hästar att göra, även skit göra som skulle behövas göra hos hästar. Hagen skulle behövas mockas, rummet behövs städas, sadelkammaren behövs städas och ja så mkt mer...
Peach va iallafall kalas fin iadag, min sessa. Har tränat mkt tempoväxlingar på slutet, hon är mkt mer vaken och arlert. Svarar JÄTTE bra på samlingen nu, känner verkligen hur hon sätter sig på bakbenen, samlar sig. Jätte roligt! Känns att hn stärks för varje dag som går! :)

Mix har vart lite på tåna nu dom senaste dagarna, då det blåst så otroligt mkt, men så fiin han är bäbisen!

Moa ö red iallaflal bror idag, jag stannade i stallet, för jag tänkte trick träna drutten lite, han va å duktig!
Fast den grisen bet mig! :O fick sedan för mig att jag skulle rida och möta Moa i grimma och grimskaft, säger bara hahaha! Han va jätte på tåna, slänge med huve, va jätte lätt i baken. Fast det va svårt så försökte jag bara slappna av.. Kom till vattrångsgården, ca 100 m hemifrån och häst jäkeln flyger i luften och bockar, absolut första gången han gör något sånt! :O Jag fick iallafall tugga lite snö, men som tur va så var det precis vid vattrångs gården, så jag kunde hoppa upp från deras bro och rida vidare, på en mkt pigg liten drutt. Men han är ju så söt och charmig! ^^

Imorgon kommer vetrinärn ut och kikar tänderna, går igenom dom ( bror & drutten) skönt att ha ett ok så dom är fräscha, bara dom är det nu då, peppar peppar!

Nä nu ska jag kila och ta in hästarna, lägga mig framför tv, imorgon är det ny dag, nya problem och framför allt nya tag.


Bror & Drutten! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?