dålig uppdatering i helgen...

2011-05-10 @ 10:55:26
Helgen har rullat på någorlunda, min helg har inte sett ut annat än hästar och fotboll. Helt tok slut i hela kroppen..
Men bara att bita ihop. Har nu åk på världens förkyldning i stället, hosta och feber, inte roligt..

Iallafall helgens tävling gick väl någorlunda. Hästen känndes iallafall kalas fin. Hoppade bra med en bra galopp och bra flyt. Var inte alls studsig eller "flack". Så resultatet skiter vi i, för hon kändes verkligen bra! :)

Clara & Dogge gick det riktigt riktigt bra för! :) Nu på slutet har Clara & Dogge satt sig lite på tvären med varandra och dogge har bestämt sig för att inte vilja hoppa när det blir en cm högre än 80, helst oxrar.. Så i helgen lurade jag faktiskt Claris, hon fick hoppa fram på 80 hinder för att behålla känslan av att det gårbra och allt bara rullar på. Gick in med en fin känsla och en mkt fin häst, men som gick lite i botten vissa hinder, Clara red super och knep faktiskt en 4 placering, där med henne första nolla i avdelning A och hennes första placering! SUPER DUKTIGA! :)

Taggar om till nästa tävling som antingen blir i Ånge den 21 eller i Hudik den 28! :)

Kan det bli bätte, nu börjar tävlingarna rulla in, underbart väder, otroligt fina hästar!

Jag är taggad till 1000!!!!!!

Nä nu ska jag rusa ut, dagen väntar tyvärr inte på mig..

Här kommer lite bilder från helgens tävling! :)
Finaste Sessan! :')







Grattiiis till Cara & Dog! :)




Kommentarer
Postat av: emma

Krya på dig! :)

fint pannband sessan hade, det passade henne verkligen :D



svar: okej vad roligt. tack för svaret :D

Fina connie. Hon var en väldigt snabb, busig och gosig tjej. :D

jaa jag har sett lite tävlingsbilder på er.

men det jag egentligen ville fråga var hur trazzel mådde när han stod där och om du jobbade där då förstås.. :)

jag saknar honom så jag kan dö.. finaste hästen!

brukade nån rida honom? =)

2011-05-10 @ 16:46:45     URL: http://emmiiboy.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Så fin hon är! Verkligen älskar kombinationen marinblått/rosa på fux. :-)



SV: Tack så jättemkt! Så roligt att höra :)

2011-05-11 @ 13:12:48     URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jag tycker ju om min Tekna väldigt mycket, just för att den löste många problem. Jag kunde börja sitta ner på hästen, vilket jag inte kunnat förut. Jag kunde inverka med små hjälper och hon blev genast känsligare/roligare att rida (även om hon var väldigt känslig innan).



Sedan så har jag lagt den på drygt 10 hästar och den har bara legat dåligt på EN. Vanligtvis säger inte jag att en sadel passar många hästar, men denna gör verkligen det. Så har inte din häst väldigt svängd rygg så tror jag att det är stor chans att den passar.

2011-05-11 @ 13:29:37     URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Ja jag hade lätt provat en ifall jag var dig. :-) Dom går att värma om, ja. Jag köpte min ny och då värmde dom om den innan jag fick hem den, till en 34a. Ca 110 grader. Och så har jag en omvärmning på köpet om de kmr behövas

2011-05-11 @ 13:38:05     URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: <3

Är Dogge någon av era hästar?:D



Super fin :D

2011-06-21 @ 11:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?