Han nätt & jämt!

2011-05-06 @ 12:10:02
Gårdagen va verkligen fullspäckad! Han knappt med mig själv för allt gick i sån fart för att jag skulle hinna med allt.
Idag hoppas jag på en betydligt lugnare dag. Men tyvärr så är ju vädret inte så roligt idag, regn! :/ Hästarna ska ut ändå, oavsätt vad. Peach ska få gå ut i skogen, Mix ska ridas, Drutten köras! :) Peppy ska faktiskt få sig en vilodag idag, som har gått en som klocka hela hela veckan!

Började iallafall gårdagen med att köra Drutten som va kalas snäll och fin, körde hela bomvägen och skrittade en hel del, men vart även lite trav.

Longerade där efter finaste Mixen. Det börjar bli lite liv i honom, han börjar bli lite små busig, fast på sitt sätt, så han är med charmig! Lill gubben, han va iallafall jätte duktig och fin!

Peach skrittas & travas igår, Moa fick faktiskt den stora äran att rida henne. Gick faktiskt väldigt bra på slutet med Moa, efter lite skäll av merethe och jobbat mkt med att ställa henne, att inte rinna iväg och få henne att komma till ro. Peach ville helst bara springa igår! Men va som sagt väldigt fin på slutet!

Red peppy på ängen igår, satt och tärnade lite galoppombyten. och ställde flytta, tränade tempoväslingar.
Han va galet fin!!!!! Har lite svårare att byta från vänster till höger, men det kommer väl, men ska inte ha så brottom och begära allt på en gång. Han va iallafall kanon fin på slutet, med fint på notorna, jätte lugn och avslappnad. Satt verkligen och bara njöt! DUKTIG HÄST!

Efter att alla hästar var ridna och stallarna mockade så rusade jag och moa in och åt, sedan bar det av till harmånger för att ha träning för clara & moa. Moa fick även små skutta lite barbacka eftersom bella har fått nå knölar.  Tror faktskt bägge hästarna vart väldigt glad över att få hoppa lite igen, pigg och glad var dom!
Tycker flockorna kämpade på riktigt riktigt bra, lite små fix att träna på, men det kommer bara mer och mer, med mer träning,blir det perfekt!

Efter haft lektion för dom och väldigt försenad hem så var det bara att slänga av sig kläderna och på med träningskläderna och åka på fotbollsträning.

Kom hem vid ca halv tio och kan då säga att jag var riktigt riktigt slut!
Ikväll blir det träning igen.

Nä, nu ska jag rusa så jag inte behöver stressa, stressa tillräckligt igår.

uppdaterar mer senare!

Mixen igår vid longeringen!


Kan inte annat än säga att jag har välrden bästa ponny! :')



<3



Kommentarer
Postat av: emma

gud vilken fin blogg, :)

fina hästar och bilder!



merethe du som jobbat åt johanna på skogssjöhästgård..

hur mår connie? :)

jag rider på ridskolan där hon stod förut..

i östersund..

tack, du får gärna slänga in en kommentar i min blogg och skriva hur de är med henne och hur det var med trazzel när han stod där och om du var där då förstås. :D

2011-05-06 @ 22:28:28     URL: http://emmiiboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?