UNDERBARA PONNY!!

2011-05-05 @ 10:58:35
Gårdagen va väl helt okey. Hopptränade Peach igår, det var även sista träningen innan tävlingen i Hudik på söndag! :) Otroligt,otroligt nyttig och rolig träning och jag satt verkligen på en kanon fin ponny!! Började med att galoppera bommar och rida lite linjer, på bara bommar/upphöjda bommar. Red en skit svår övning på galopp bommar som låg i ett S. verkligen skit svårt, det är verkligen det här som jag och peach har problem med. hålla ett jämt tempo och hitta flyttet. Och det är det som är så svårt för jag måste hjälpa henne fast samtidigt som hon är så jäkla lyhörd.. Men fick iallafall in känslan någorlunda, när jag väl hittar det "jämna" stödet i hand och ben. Hästen var iallafall kanon fin igår, så länge matte red och gjorde det hon skulle. Räddade mig ett antal gånger och hoppade fast hon kom tokigt. Hoppade jätte fina och runda språng utan att bli studsig och flack. SUPER NÖJD ÖVER PONNYN! :)

Peppy fick även följa med ner till banan som faktiskt skötte sig helt kanon, galet bra. Inte ett endaste försök till krånge och gick som ett lam. Helt otroligt vadhan har förändrats! Han är så galet duktig och fin nu! :)

Drutten & Mix fick en vila igår. SKulle ha ridit Mix & kört drutten. men kom hem så otroligt sent och hästarna var redan nattade och stog och åt på sin kvälls mat. Tyckte det va taskigt då att ta ut dom. Så dom fck vila.

Idag ska Mix & peppy lekas runt lite på banan.
Drutten ska köras
Och Peach ridas.

Ska även ha lektion för klara i efter middag! :)

Ikväll blir det även fotbolls träning, bäääst att rusa så man hinner med sig!

FInaste prinsessan!! :')





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?